Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lisette Wouw - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lisette Wouw - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Lisette

03 Februari 2018 | Australië, Alice Springs

Vandaag vanuit Melbourne vertrokken naar Alice Springs, wat het hart van Australië is. Na een vlucht van 2 1/2 uur kwamen we aan. Toen we aan de landing begonnen kregen we een aardig beeld van het landschap. Dit is best wel apart, de aarde is hier helemaal rood. Op het kleine vliegveld werden we opgewacht door een echte Aussie. Terwijl we op onze koffers stonden te wachten begon hij al meteen te vertellen wat er allenmaal te zien en bijzonder is aan de Australische Outback. Nadat uiteindelijk de laatste koffer van de band kwam (van Lisette) pfufffff, konden we vertrekken naar ons hotel. En wat was het warm hier!!!!! Na het inchecken en de koffers weggebracht te hebben zijn we de laatste spullen gaan kopen die we nodig hebben voor onze 3-daagse safari waaraan we morgen gaan beginnen. Hierbij zullen wij in een tentenkamp verblijven, dit zal ook weer een aparte belevenis worden. Ook alvast alles klaargelegd wat we mee kunnen nemen. De rest van onze spullen blijft achter in het hotel totdat wij hier weer terug komen. Dus we hebben echt alleen de aller noodzakelijkste spullen meegenomen. Ook kwamen we erachter dat er weer een tijdsverschil is van 1 1/2 uur met Melbourne. Dit is nu al de 3x keer dat we met een tijdsverschil te maken hebben. Hierdoor raak je wel een beetje de tel kwijt met het thuisfront!!!!!

• 03 Februari 2018 - 14:47

Peter:

Klinkt wel spannend zo'n safari in een tentenkamp. Echt gaaf om dat allemaal te beleven en ons te laten meegenieten.! Hier is het maar overwegend koud en nat.! Geniet er maar goed van aan de andere kant van de aardbol.!

• 04 Februari 2018 - 10:54

Ine Oerlemans:

Leuk om alle reisverslagen te lezen. In een tent slapen is weer eens wat anders dan in een hotel. Hopelijk is het een luxe tent. Hebben jullie straks ook kampeerervaring!!! Zie nu al uit naar jullie verhaal en foto's.
    Nog heel veel plezier en hopelijk zitten er geen kriebelbeestjes in jullie tent!!!

• 05 Februari 2018 - 11:26

Theo Sr.:

Hallo Dolf en Lisette,
    Bedankt voor jullie verslag en nu worden jullie wakker met allerlei dieren om jullie heen, zo is het Piroschka overkomen. Morna en ik willen jullie feliciteren met je verjaardag en zijn benieuwd naar al jullie verhalen. Hier is het druk met het herstellen van wifi en draadloos internet. Gerrit gaat vandaag verhuizen naar het St.Petershospital in Hamilton. We houden jullie op de hoogte !
    Blijf genieten en tot schrijfs. Hartelijke groeten.

• 06 Februari 2018 - 12:51

Edwin & Elly:

Allereerst Dolf gefeliciteerd met je verjaardag. Ik weet zeker dat je er daar een mooie dag van gaat maken.
    Wel spannend slapen in een tent met al die wild animals om je heen.
    We zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen in de wildernis.
    Stay safe.
    XxXxX