Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisette Wouw - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisette Wouw - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 Februari 2018 | Australië, Cairns

Gisteren 07-02-2018 zijn we vertrokken uit Alice Springs. Onze vlucht was om 11.50 uur en we landen om 14.30 uur in Cairns. Het blijkt dat er, alweer, een tijdsverschil van 1 uur is. Op het vliegveld moesten we nog wachten op onze taxi dus uiteindelijk waren we rond 16.00 uur bij ons hotel waar we 3 nachten verblijven.Nadat we ingecheckt hadden zijn we naar de supermarkt gegaan en wat inkopen gedaan. Ook nog even een trip voor de volgende dag geboekt. s’Avonds heerlijk gegeten in ons hotel en op tijd gaan slapen. Vandaag 08-02-2018 de Kuranda skyrail, village en traintrip gedaan.De Kuranda skyrail is een kabelbaan boven het Nationaal park Baron Gorge en is 7,5 km lang. Tussendoor stap je op verschillende punten in het regenwoud uit en loop je een kleine route samen met een gids die uitleg geeft over de planten, bomen en dieren in het regenwoud. Op het eindpunt kom je bij het bergplaatsje Kuranda Village. Hier kun je rustig rondwandelen en de vele winkeltjes en artgaleries bezoeken. Tevens is er genoeg gelegenheid voor een hapje en een drankje. Daarna ga je met de trein via de Kuranda Scenic Railway weer terug naar Cairns. Hierbij heb je weer prachtige uitzichten en kom je langs verschillende watervallen. Dus we zijn onze dag weer goed doorgekomen. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet maar dit zal waarschijnlijk een rustdag worden. Dolf heeft dan weer even tijd om te gaan hardlopen. Ons hotel ligt bij het strand dus het zal waarschijnlijk een middagje strand worden.

• 09 Februari 2018 - 11:59

Edwin & Elly:

Was weer een druk dagje voor jullie. Maar zeker de moeite waard. Een dag rust is dan wel nodig.
    XxXxX
    E & E