Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lisette Wouw - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lisette Wouw - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 Februari 2018 | Australië, Alice Springs

04-02-18. Vandaag zijn we om 06.00 uur opgehaald voor onze 3-daagse safari. Dit zou een lange rit worden van 480 km. Tussendoor een paar stops gehad waaronder ook een kamelenfarm. Zoals onze gids vertelde is Australië het land met de meeste kamelen. Deze worden over de gehele wereld geëxporteerd. Nadat we onze medereizigers ( een familie van 5 Italianen, 2 Zuid-Koreaanse jongens en een Japans meisje) opgehaald hadden op het vliegveld in de Outback kwamen we rond 14.00 uur aan bij ons tentenkamp.Hier hebben we eerst geluncht en daarna gingen we meteen op pad voor onze eerste wandeltocht in de Valley of the Winds. Dit was best zwaar nadat we die lange rit hadden gehad. Vervolgens hebben we de zonsondergang bij Uluru ( Ayers Rock ) met een glas champagne en wat lekkere hapjes bekeken. Toen we weer in ons tentenkamp aankwamen stond er een lekker diner met wijntje klaar. Iedereen was best moe dus na het eten en douchen meteen de tent ingedoken. 05-02-2018. De dag begon voor ons om 04.30 uur, om 05.00 uur hadden we het ontbijt en daarna meteen met de bus vertrokken voor de Uluru (Ayers Rock) basewalk. Dit was een tocht van 10,6 km. Het was een schitterende tocht waaraan we om 06.00 uur zijn begonnen. De zon was nog niet op dus het was nog lekker koel. Je loopt helemaal om Uluru heen en je krijgt telkens een ander zicht op deze mooie berg die voor de Aboriginals hellig is. Om 08.15 uur kwamen we weer bij het beginpunt en zijn we met onze gids (Susanne) nog verschillende grotten gaan bekijken waarbij we uitleg kregen over de historie van de Aboriginals. Na de lunch zijn we om 12.30 uur naar Kings Canyon gereden waar we ons volgende verblijf in een ander tentenkamp hadden. In de middag konden we nog even zwemmen en naar de bar gaan. 06-02-2018. Vandaag liep de wekker weer om 04.30 uur af, om 05.00 uur ontbijt en om 05.30 uur vertrokken voor de tocht door Kings Canyon. Deze tocht werd wel een stuk zwaarder. Je begint met een steile klim waarbij je constant goed moet opletten. Via een rotsachtig pad kom je dan bovenop Kings Canyon.De tocht is 6 km maar omdat je regelmatig een stuk moet klimmen of dalen doe je over de tocht ruim 3 uur. Ook dit was weer prachtig, je komt ogen tekort. Daarna moe en voldaan terug naar het kamp voor de lunch. Nadat we allemaal weer wat bijgekomen waren zijn we aan de terugtocht naar Alice Springs begonnen en hebben we afscheid genomen van onze medereizigers. Het was echt een belevenis die we niet hadden willen missen. Weer terug in ons hotel in Alice Springs vlug een was gedraaid gaan douchen, eten en moe naar bed gegaan. Morgen vliegen we weer verder naar Cairns.

• 06 Februari 2018 - 18:49

Ine Oerlemans:

Weer prachtige foto's. Erg mooi.
    Groetjes uit een koud Nederland...

• 07 Februari 2018 - 09:10

Joyce:

Wat een geweldige ervaring, ziet er echt super gaaf en mooi uit!!

• 07 Februari 2018 - 10:33

Caroline:

Prachtige foto’s erg mooi daar genieten!

• 09 Februari 2018 - 11:49

Edwin & Elly:

Zooooo wat is het mooi daar. Prachtige natuur.
    Dat is genieten vanaf de eerste seconde.
    Mooie foto's.
    XxXxX